Igår

Igår var jag me pappa när han hjälpte en  tant. Me att fixa om hennes hus.
Hon hade 2 katter. Dom var skit gulliga. Men var från tyskland. Så hon talade bara engelska me mig....
Läskigt i början, men sen blev man mer van. Men läskigaste var nog när vi skulle beställa pizza. För hon i kassan prata nån slags dansk dialekt. Och hon. Regina, engeska.





Murphy. Han sover eller äter. Mesta  dels av dan.





Gullig va!









Och sedan garderobs katten. Vet ej vad den heter. Men den ligger jämt i garderoben. :)









Sedan skulle vi beställa pizza. Men de tog skit lång tid. Så jag fick stirra på den här växten. I en timma, kanske.
Och prata engelska.





Mums! Pizza!



Sedan läste jag en bok jag fick...
Sen följde jag me Regina och handlade. Sen sökte vi vanliga pennor. Dom fanns inte på Willy:s, inte på Konsum.
Då gick ja in och kollade på en liten butik. Vet ej va den heter.
Sista försöket. Ica! Ja där hitta vi!!! Yes!!! Kanske inte världens finaste. Men de är ju bara pennor.





Baradom funkar så...





Sen gav hon mej den! Visst är den gullig!





Den gär reklam för Mercedes. ( Vet ej hur de stavas )



Sen kom Gunnel. Vi for till en bonde. Han säljer ägg. Han har även höns, kalvar och kaniner.





De var typ över 50. Men jag fick ingen bra bild me så många.





Lite suddig bild. Men dom var gulliga!



Och sen hade han kaniner. Men jag fick ingen bild på de.

Kommentarer
Postat av: Ronja

söt katt

2010-09-19 @ 16:12:19
URL: http://ronjalilja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0