Destination Åland

Nu har jag precis vaknat. Jag kom hem mitt i natten igår.
Jag var på färjan Cinderella. Frst skulle jag åka buss dit. Pappa körde alltså.
I timmar,timmar,timmar.....timmar....
Långtråkigt. Sen när vi kom fram till Stockholm skulle pappa köra in bussen i färjan. Läskigt!
Men vi överlevde ju. Tur de!
 Sen gick vi upp till vår lilla och gulliga hytt.





Dagen började ganska dimmigt.





Denna buss åkte jag. Pappa körde.



Sedan åkte vi i timmar efter timmar. Skit jobbigt!
Men tillslut kom vi fram. När man satt i bussen kändes båtarna skitstora.





Jag när jag sitter och väntar på att dom ska öppna grinden. Så bussen kan köra in.





Tog bild på en annan bår. Mariella. Tror jag den hette.





Jag.





Färjan Cinderella i egen hög person! Där ser ni hur man kör in me bussen.





Här kollar dom nåt. Tror jag.





En suddig bild på korridoren. Hade hytt på våning 10.









Jag sov i sängen till höger.





Inte så bra bild. Men jag tror man fattar att de är olika spel.....



Sen går man runt lite här och där.
Efter nån timma är de middag. Buffe.




Fint dukat!





Förrätten.





Efterrätten.





Frukost.









Så här såg de ut i mitt glas, när jag druckit lite äppeljuice.





En liten bild från båten. Detta på i Finland.



När man vill kan man gå upp på däck och kolla.
Då såg jag denna lilla, eller stora båt som  vi passerade. Eller ja vi passerade varandra.











När jag var i affären hittade jag en jätte stor klubba!





Ser ni mitt huvud. Och klubban. ( Jag ser koko ut på biden ).











Sen nästa dag. Innan vi skulle i land, smakade jag snitchel. Eller hur de nu savas.





Mums! De var jätte gott!





Så här såg de ut när jag var klar. :)



Sedan den långa resan hem....I timmar....timmar...timmar.
Kom hem vi 12 - 1 tiden. tror jag.

Nu ska jag göra lite annat :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0